sebastianviren.blogg.se

Mitt liv i rullstol! Jag älskar att åka bil, va med kompisar och att det ska hända någonting hela tiden!

Midsommar

Publicerad 2017-06-26 08:36:23 i Allmänt,

Tjuvstarta "helgen" redan på torsdagen då ja fick besök av 2 småtjejer! Så det blev ju till att försöka underhålla dom så gott det gick👍🏻 så först å främst blev det ju ett besök på McDonalds 🍔🍟 bästa stället att roa barn om ni frågar mig✌🏻😂 va ju tvungen att fylla på me lite snabb energi för efter maten va i magen blev de en sväng till jump! 

Där tjejerna hoppade sig alldeles svettiga! Jag tyckte personligen det va allra roligast när dom misslyckades me sina tricks och ramlade😂😂 haha! Efter en timme där va dom iaf nöjda, men vi hann bara hem innan dom tjatade om att gå till gungparken😅 klart ja hängde me dit! Då kunde ja ju passa på att leta pokemons på samma gång👏🏻 

Hann även med att besök hos mamma o pappa (där det bjöds på glass i stora lass🍦 MUMS!) och en tur på Ica innan det va läggdags! Vaknade sen upp till en grå midsommarafton😏🌫 packade och gjorde oss i ordning och styrde mot Värmland iaf! Där jag fick hjälpa till och förbereda käk! Blev grillat och färskpotatis 😋 sen va tanken att vi skulle spela brännboll med ett gäng grannar men regnet bara öste ner🙃☔️ så vi skippade det och tog en omgång Fia me knuff istället! Med Jimmy Nova o elton👍🏻 jag kom på en stark andraplats

Och eftersom regnet aldrig gav sig kolla vi på en film med ayla, Liam, Leo o Jimmy och käka massa godis, chips o ostbågar! Och självklart jordgubbar med grädde! Filmen vi kolla på va "divergent" har ni sett den? Annars tycker ja ni ska göra det, den va rätt bra alltså🙌🏻🎥 längtar tills vi ska se nästa del👏🏻😜

Midsommardagen väckte mig med lite trevligare väder⛅️ de hade äntligen slutat regna iaf! Sovmorgon fick jag också, hoppa upp strax efter 10 och börja göra mig iordning! Hade en hel del att fixa med🙄 men vid 14.30 gled vi äntligen iväg mot Charlottenberg! Där vankades de middag med M och hela hennes familj! Fullt hus kan ja säga! Hängde lite med alla kids ute och kollade på alla möjliga tricks och kasta lite boll✌🏻⚽️🎾 sen va det dags för sill o potäter! Ja käka dock helst köttbullar😄 och självklart jordgubbar med grädde idag igen😋🍓 de va mumma det! 

Massa tjat prat o skratt där, och ja flörta ju hej vilt (som vanligt😜) va kvar där till 21-tiden typ! Och på hemvägen svängde vi förbi och kollade på mitt "berg nytomta"😍 åh va lycklig ja blir när ja får se det, tröttnar aldrig på den lilla omvägen

Sen kom söndagen, och det va en dag i sportens tecken kan jag lova😅⚽️🏏 börja med att vi fick åka ut till vik och kolla när ayla och hennes fotbollslag spelade match mot Qbik! Dom kämpade på bra (och ja hejja så mycket ja kunde🏁) så förlora dom tyvärr😔 1-2 blev det👎🏻 hängde där och prata me massa folk efter iaf! Kul när man känner igen så många😄

Hemåt iaf och då va det dags för kubb spel, första omgången spela jag me Nova o Benjamin och andra omgången teama ja upp med Jimmy o Anders 👍🏻😀 jag vann båda gångerna✌🏻 tror faktiskt ja va den som fick ner flest också😜 säääker väl! Fixa ner kungen båda gångerna med🤴🏻

Sen va vi tvungna att gå till affären! Jag ställde ju upp som bärhjälp direkt, för ja visste ju va som väntade mig när vi kom tillbaka! Äntligen va det dags för pizza👏🏻🍕 finns ingen pizza som slår Arvika-pizza! 😋 

Uh va gött de va! Ja åt som busen! Jag blev så mätt så ja va tvungen att lägga mig rätt ut efter😂 sträcka mig och titta på Ronja Rövardotter! Tog en bra stund innan ja orka hoppa i stolen, men till slut så! Och då va de tajm att hoppa i sportskorna igen, för då skulle vi tydligen till myravallen och spela brännboll 😅🏏 vi va ju tvungna att springa av oss all pizza vi käka! Det va roligt, tog allt några lyror! Så gjorde jag en stabil insats som brännare! 

Hann med en tur till fiskevik på kvällskvisten också! Ayla skulle tydligen hämtas där, och ja anmälde mig frivilligt! Allt för att få ta en extra tur i bilen🤣🚗 och ja hade rätt kul där med, dom hade en damm på gården som det bodde ett gäng gäss i😂 Aylas kompis plocka ju upp dom och bar dom på armen😱 tyckte det va hysteriskt kul! Blev bara lite orolig när dom kom lite för nära bilen! Ville ju inte direkt ha me mig dom hem, vart skulle ja gjort av dom lisom😲 ?

tillbaka i Arvika efter 21, hade en massa kvällspyssel att fixa! Så det blev lite att göra, lite sugen på att hoppa i säng med efter allt idrottande idag😅 bra nöjd fick ja äntligen lägga mig 22.40! Så det va min midsommarhelg! Har haft det rätt roligt, hoppas ni med haft det bra🤣⁉️💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela